Babka ziemniaczana



Składniki:
750-800 g ziemniaków
75-80 g wędzonego boczku
2 jajka
3 cebule w tym jedna czerwona
1,5 łyżki mąki pszennej
sól, pierz
szczypta tymianku
ok 10 połówek suszonych pomidorów
pół pęczka natki pietruszki


Przygotowanie:

  1. Boczek i cebulę pokroić w drobną kostkę, pierw podsmażyć boczek ( na łyżce oleju), a potem dodać cebulę (tak aby się tylko zeszkliła). Zdjąć z ognia, wystudzić, dodać pokrojone na mniejsze kawałki pomidory, wymieszać doprawić odrobiną soli i pieprzu.
  2. Ziemniaki obrać i zetrzeć - tak jak na placki ziemniaczane. Odcisnąć nadmiar soku.
  3.  W większej misce połączyć ze sobą wszystkie składniki. Doprawić jeszcze do smaku solą i pieprzem. Natkę też drobno posiekać. Blachę wysmarować masłem lub margaryną, obsypać bułką tartą. Wlać ciasto, piec ok 1 godz. (do suchego patyczka) w 170 st C. Ja piekłam 40 min, a potem trzymałam w wyłączonym piecu jeszcze 10 min. Po wyciągnięciu dałam jej kilka minut na odpoczynek - lepiej się kroi. Podałam na sałacie z sosem vinegrette....
Smacznego



Komentarze

Popularne posty